Captain Diary
D'Captain!

assalammualaikum, hello, annyeonghaseyo! i'm Fatin. thanks for visit my blog. nice to meet you. :) if you don't mind, do follow me okay? thank you ;)



Entries About Chingu's Bias


Let's Sing!


Thank you! Gomawo! xie xie!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

MAMA 2012

hye everyone!! how are you? ni hou ma?

okay, harini aku nak cerita sikit pasal MAMA 2012.
hah? apadia "MAMA" tu? MAMA ialah Mnet Asian Music Award.

ya.. aku tau post aku lewat 1 hari. nak buat macam mana, sibuk edit blog. hehehe :3

actually, ni tahun pertama aku tengok MAMA. aku tunggu depan tv dari pukul 9 malam wo! hahahaha
dah tu, siap kena warning dengan Ain lagi.
Ain:" ni aku nak warning ni. MAMA tak seronok yang disangka"

Me:" kenapa?"

Ain:" dia cakap Korea dan tak ada subtitle. jadi, kita nganga ja la"

aku ingatkan kenapa lah.. rupanya sebab tak ada subtitle. ceh, makcik ni buat kejut aku ja masa mula-mula tuh.

 
i'm really proud of my bias, Big Bang because they win 4 award last Friday!!
3 for Big Bang and 1 for G-Dragon. (if i'm not wrong)

tahnniah la buat diorang!!
ouh, tak lupa juga, oppa kpop kita, PSY.
dia menang 4 award ooo!!!
kira menang besar la PSY malam tu..haha
daebak!!!

masa Big Bang dapat 1st award tu, GD yang ambil dan dari awal aku nampak GD ja. aku tak nampak pun member yang lain.
lepastu masa persembahan Big Bang, diorang start dengan lagu "Crayon". aku pun macam, "hmm.. malam ni GD seorang saja yang mai kot"*ayat kecewa*
sekali T.O.P yang keluar. serba pink youuuu!!! dengan contact lens warna unik.awwhhh.. memang melting lah aku time tu.

aku cakap dekat ain, "TOP rambut hitam smart" then ain reply "tak ada rambut lagi smart"
ceh.. loyar buruk pulak dia. :p

masa diorang nyanyi lagu "Crayon" tu, TOP la nyanyi paling best. masa Taeyang rap macam tak berapa menjadi. oh well, TOP memang rapper. ofcosh lah dia nyanyi dan rap lagu tu sedap kan?


tapi malam tu memang aku rasa GD  ni fashionista betul la.
masa starting MAMA, rambut dia warna kuning air. masa persembahan Big Bang, tiba-tiba rambut dia warna merah! dah la comel! hahaha.

yang paling comel sekali masa PSY nak ambil award "Song Of The Year" (kalau tak silap la)
semua member Big Bang menari tarian "Gangnam Style" depan PSY. hahaha " SWEET YG FAMILY"
TOP la yang paling excited sekali. dia ikut PSY sampai dekat tangga sambil menari. omo~ he look soooooooooooooooooo kawaiii~
tapi yang paling gila sekali menari ialah Taeyang!! haha

lepastu masa persembahan Wooyoung dengan JYP, pergh!!! aku dengan Ain memang tengok diorang macam ayah dan anak. sebijik kot!! haha.
tapi JYP menari tarian dalam mv "Sexy Lady" macam pelik dan funny. hehe (jangan marah JYP)

kesimpulannya, malam tu, YG menang besar!!!
SM 2nd la..
kiranya MAMA tahun ni YG dengan SM yang pegang la..

aku dengan Ain duk mengharap Teen Top dengan 2PM tercalon atau buat persembahan. tapi harapan kami sia-sia.. huwaaa..
tapi aku tak kecewa sangat la sebab ada Big Bang dengan Wooyoung. Ain la yang kecewa lebih.. hehehe (betul tak cik Ain?)
malam tu aku punya texting dengan Ain macam nak gila.

check balik tengok text yang aku sent kat dia 100+ . hahaha.
masa last tu Ain tak reply text aku. aku tau. kredit dia habis lah tu. hahaha
aku relax ja sebab kredit telan 50sen ja. hehe


btw, congrats for those who won the award last Friday. keep up your good work ya!!! :D


"we are YG Family!!"